Monday 11 June 2007

Verkiezingsuitslag buist opiniepeilers en toont belang aan van een sterke reputatie

De stembusgang is achter de rug en hiermee eindig ik voorlopig mijn posts ivm politieke communicatie en reputatiemanagement.
De partijen die op een correcte manier bezig waren met reputatiemanagement (CD&V-NVA, Lijst De Decker) hebben gescoord, SP.a-Spirit en Open VLD die op reputatievlak maar wat hebben aangemodderd en niet duidelijk genoeg waren, werden een zware slag toegebracht door de kiezers.
Lijst De Decker heeft niet alleen verrast qua stemmenaantal, deze nieuwe partij bewijst ook dat sterke, duidelijke ideeën en standvastigheid inzake de standpunten die men inneemt, meer zoden aan de dijk brengen dan miljoenen euro's te spenderen aan affiches en folders. Wetenschappelijke studies hebben al lang aangetoond dat affiches en dergelijke het stemgedrag omzeggens niet beïnvloeden. Maar vele politici en partijen blijven doof voor deze veststellingen. Het is echter duidelijk: qua ROI inzake ingezette PR-middelen en het behaalde resultaat kan de prestatie van LDD tellen.

No comments: